Slovní úlohy s malými desetinnými částkami zboží


(Martina Rubešová) #1

Ahoj, narazila jsem na cvičení na slovní úlohy mířenou na počítání s desetinnými čísly https://www.khanacademy.org/translations/edit/cs/math/e/adding_and_subtracting_decimals_word_problems/by-pattern V tomto cvičení je hned první úloha, která říká, že na farmě prodávají košík s citrony za 6,89 dolarů a Barča to přeložila jako 6,89 korun. Tak a teď co mě trápí: Je to ok z toho důvodu, že naše pravidla zní “počešťujte”. ALE 6,89 korun za košík s citrony? Zaprvé je to dost málo, ale hlavně asi nejsou ok ty halíře… co myslíte, co s tím? Dát to na eura? Nebo nechat tak?

@danekhollas @Marketa @Petra


(Markéta Matějíčková) #2

:smiley: Tak za rok, za dva bude 7 Euro za košík biocitronů asi akorát!

Eura jsou realističtější, ale (zatím) máme Kč. Takže nevím a vlastně jsem vůbec nemusela odpovídat ;-).


(Daniel Hollas) #3

A proč to prostě nepřeložit bez toho košíku a dát tu cenu jako za jeden citron a jeden lilek? Co jsem koukal, tak doprovodný obrázek k tomu není, takže by tam neměl být problém.


(Martina Rubešová) #4

To by slo, ale porad je tu problem s temi haleri…


(Petra Jirůtková) #5

Já jsem pro eura, dnes to podle mého dává větší smysl než halíře. Košík bych tam nechala. Co my víme, jak je to velký košík. :wink:

Navrhl to vlastně původně @Eda při přetáčení videa na sčítání a odčítání desetinných čísel.


(Daniel Hollas) #6

Tak jen aby nás pak nekritizovali, že je to zase nějaký diktát z Bruselu. :smile:


(Martina Rubešová) #7

No asi to je nejlepší řešení. Zaprvé abychom to měli sladěné s videi a aby tam zůstala desetinná čísla.

Minusy jsou ty, že všem překladatelům a korektorům vkládám do hlavy, že všude chceme koruny. A taky to, že děcka na prvním stupni nemusí znát eura… ale to je asi menší zlo, co?


(Daniel Hollas) #8

Já myslím, že je úplně jedno, že někde budeme mít eura a někde koruny. :slight_smile: Označil jsem téma za vyřešené.


Důležité info před začátkem překládání cvičení KA
(Otakar Jícha) #9

@Martina_Rubesova Je mi líto, ale už jsem objevil první problém. Bude třeba to celé projít, zkontrolovat a opravit…

Zde je screenshot cvičení, kde odpověď 200 Kč není správně:

Problémy jsou hned 2:

  • Jsou to cvičení na sčítání 3 čísel pro 1. třídu v kapitole Sčítání a odčítání do 20. Upravit čísla ze sčítání 4 + 5 + 11 = 19 na 40 + 50 + 110 = 190 není přípustná možnost!
  • Nejsem si vědom toho, že bychom mohli změnit hodnotu výsledku z 20 na 200.

Řešení:
Pokud chceme zachovat realistické ceny v Kč, tak je třeba změnit kupované položky, nikoli ceny. Tj. místo panenky na korálek atd. Nebo prostě nechat nerealistické ceny - myslím, že je to kosmetické problém a nikdo z dětí se nad tím ani nepozastaví.


(Martina Rubešová) #10

Jeeeje… to je blboucky. Doufam, ze takovych cviceni neni moc :slight_smile:


(Daniel Hollas) #11

Good point, na tohle jsme moc nemysleli…

Jo, ale o tomhle jsme snad i věděli, takže jak píše Martina výše, snad takových chyb nebude moc.

Jinak asi na jednotlivé chyby, na které narazíš, tak vždy zakládej nové vlákno na fóru, ať to můžem trochu lépe trackovat. Díkes. :sunny:


(Daniel Hollas) #12

(Martina Rubešová) #13

Opravila jsem (přepsala položky a ceny vydělila deseti) v této sérii cvičení: https://www.khanacademy.org/translations/edit/cs--preview/math/e/adding-three-numbers

Jinde jsem na to nenarazila…