V sobotu 2. listopadu se poprvé konal překladatelský maraton mimo Prahu. Khanova škola zavítala na přírodovědeckou fakultu Univerzity Palackého v Olomouci, mou alma mater, kde již čtvrtým rokem studuji biochemii. Rozhodla jsem se sdílet své dojmy z první listopadové soboty z organizátorky, tak nebudu zdržovat a pustím se do toho.
Náš den začal již po čtvrté ranní, kdy jsme vyrazili autem z Prahy se všemi věcmi – občerstvením, tablety, plackami pro účastníky a dalším možným i nemožným nákladem, který měl zajistit hladký průběh maratonu.
V Olomouci nás přivítalo lehce pošmourné počasí, ale nebylo času nazbyt, protože jsme museli před příchodem účastníků stihnout připravit prostory, polepit vstupní dveře plakátky s šipkami, aby nás všichni ve třetím patře nalezli, a hlavně nachystat občerstvení, protože bez dodávek energie a kofeinu se špatně překládá. =)
Většina našich příznivců pochází z Prahy, proto jsem měla velké obavy, aby někdo vůbec na maraton dorazil. Přesto díky propagaci na sociálních sítích, vylepených letácích na univerzitě a zmínkách v novinách či v rozhlase dorazilo v sobotu 55 lidí na samotný maraton a 10 dalších zájemců se zúčastnilo workshopu na tvorbu výukových videí ve stylu Khan Academy. Tato čísla nám vyrazila dech a dokonce mě kolegové podezírali z podplacení účastníků.